terakkisanat

Terakki Vakfı Sanat Galerisi, 1860’lardan İstanbul’a Bakış isimli sergisinde Bayram Gümüş’ün 20 adet tuval üzerine yağlıboya, 1860’ların İstanbul’undan oluşan  resimleri ile sanatseverleri buluşturuyor.

1960 yılında, Konya Beyşehir’in İlmen Köyü’nde doğdu. 1967 yılında İstanbul’a yerleşti. Tahsilini lise 1. sınıftan ayrılarak yarım bıraktı. 1983 yılına kadar hayatını kazanmak için; sebzecilik, şoförlük gibi çeşitli işlerde çalıştı. Resme ilgisi ilkokuldan itibaren ortaya çıkan sanatçı, 1983 tarihine dek bir yandan da resim çalışmalarını sürdürüyordu. Maltepe’de 13 Mayıs 1983 yılında tanıştığı ressam Kasım Koçak’a resimlerini gösterdi. 1984 Ekim’inde kendi atölyesini açana kadar Kasım Koçak’ın atölyesinde çalıştı. Profesyonel olmayı, resimle yaşamayı Kasım Koçak’tan öğrendi. 1989 – 2000 yılları arasında çalışmalarını İç Erenköy’deki atölyesinde ve dönem dönem ABD’de sürdürdü. Halen çalışmalarına Moda’daki atölyesinde devam etmektedir.

Sanat tarihçisi ve eleştirmen Kaya Özsezgin, bir yazısında; “Safyürek resim, doğaya ve dünya gerçekliğine hoşgörü penceresinden bakan, iyimserlik ve yaşama sevinci yansıtan, kötülükleri bahçesinden kovan, iyilikler ve güzellikler ile bezeli bir resimdir. İnsanlara sunulmuş bir cennet imgesinin, en küçük bir ayrıntıda bile varlığını duyurduğu bu resimde, gönül gözünün görebildiği her şeye yer vardır. El hüneri ve alçakgönüllü yaklaşım, safyürek ressamı yönlendiren başlıca eğilimdir.

Bütün bu özellikler, Bayram Gümüş’ün resmi içinde geçerlidir kuşkusuz. İstanbul gibi koca bir kentte yaşamanın olağan bir sonucu olsa gerek, resimleri bu kenti sanki bütünüyle kucaklamaya yatkın bir boyutluluk içinde ele alınmıştır. Evler, yollar, arabalardan oluşan zengin doku, resmin bir ucundan ötekine, sabırlı bir işçiliğin ürünü halinde dalgalanıp durur. Kentin yaşamını çekilmez hale getiren gürültülü ve gerilimli yaşam, Bayram’ın resimlerinde, yerini sessiz ve huzurlu bir atmosfere terk etmiş gibidir. Akademik ressamın elinde, gözü rahatsız edici bir ayrıntıcılığa dönüşmesi kaçınılmaz olan bu kent manzarası, Bayram Gümüş’te iyimser bir dünya görüşünün, mutlu bir yaşam felsefesinin barınağı olur sanki. Aile çay bahçelerinde, gece lambalarının ışığı altında dinlenen insanlar, bütün ekmek parası kazanmakla geçen bir yaşamın bunaltıcı etkisinden çok, bir günü alın teriyle bağlamış olmanın huzur sinyallerini saçarlar çevrelerine.

Bayram Gümüş, safyürek resmin otantik cephesinde, gerçek sanat değerlerini yüceltmeye yönelik bir eğilime kaynaklık etmesi nedeniyle, kendi türdeşi olan sanatçıların da yolunu aydınlatmaktadır." diye anlatır sanatçıyı ve resimlerini.
 
gallery thumbnail gallery thumbnail gallery thumbnail gallery thumbnail
ts07-bg 001 ts07-bg 002 ts07-bg 003 ts07-bg 004
gallery thumbnail gallery thumbnail gallery thumbnail gallery thumbnail
ts07-bg 005 ts07-bg 006 ts07-bg 007 ts07-bg 008
gallery thumbnail gallery thumbnail gallery thumbnail gallery thumbnail
ts07-bg 009 ts07-bg 010 ts07-bg 011 ts07-bg 012
gallery thumbnail gallery thumbnail gallery thumbnail gallery thumbnail
ts07-bg 013 ts07-bg 014 ts07-bg 015 ts07-bg 016
gallery thumbnail gallery thumbnail gallery thumbnail gallery thumbnail
ts07-bg 017 ts07-bg 018 ts07-bg 019 ts07-bg 020