Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player

Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player

Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player

(İstanbul 1951)
İDGSA Dekoratif Sanatlar Bölümü’nden 1975 yılında mezun oldu. Sahne ve Görüntü Sanatları Bölümü’nde bir yıl ihtisas yaptı. 1973-1976 yılları arasında Ankara Sanat Tiyatrosu’nun sahnelediği bazı oyunların dekor ve kostümlerini gerçekleştirdi.

1976-1980 yılları arasında School of Visual Arts (New York Görsel Sanatlar Yüksek Okulu) ve San Diego State University, California’da Roy Paul Madsen’dan animasyon ve film eğitimi aldı. Mezuniyet Projesi olan kısa metrajlı filmiyle ‘En iyi Kamera Ödülü’nü kazandı.

Konyar, 1986 yılında yazdığı ‘Vatan Yolu’ adlı senaryo ile Almanya’da ödül aldı ve aynı adla çekilen uzun metrajlı filminin yönetmenliğini yaptı. Film; Hoff, Berlin, İstanbul, Chicago ve Cannes Film Festivalleri’nde gösterildi.

1989 yılında, A Country Between Worlds’ (Kıtalararasındaki Ülke) adlı Türkiye ve GAP Projesi üzerine iki ayrı belgesel çekti ve aynı yıl heykel ve resim çalışmalarına başladı.

1992’ye kadar Los Angeles’da yaşayan sanatçı, Türkiye’ye dönüşünden sonra çalışmalarını İstanbul Şile’deki atölyesinde sürdürmeye başladı. TÜRSAB için bronz Atatürk büstleri (14) yaptı. (1993)

Türkiye’deki ilk kişisel heykel sergisini 1994 yılında açtı. 2009 yılında yeniden California / San Diego’ya yerleşen Rasim Konyar, çalışmalarını halen, hem İstanbul Şile’de hem de San Diego’daki atölyelerinde yürütüyor.

Türkiye’nin turistik bölgelerinin tanıtımı için Türkiye Seyahat Acenteleri Birliği için hazırlanan 10 farklı kitabın fotoğraf çekimlerini gerçekleştirdi. (2002-2012)

Heykellerinde mermer, bronz ve mozaik, resimlerinde ağırlıklı olarak tuval üzerine yağlı boya kullanan sanatçı sergilerini; ‘Maskeler ve Rütbeler, Bronz Anadolu, İnsan ve Varlık, Dengeler ve Cambazlar, Füseyfisa, Ağaçlar, Gemiler, Alşimist Formlar, Transformasyon’ gibi çeşitli konseptler altında topladı.

Kurumsal ve Anıt Heykellerinden bazıları; TÜBİTAK-TTGV-TÜSİAD tarafından düzenlenen Teknoloji Kongresi’nin ‘Teknoloji Ödülü’ ile ‘Başarı Ödülleri’ heykellerinin tasarımı (1998), ‘Avrupa Kalite Yönetimi Vakfı Kongresi’ için kalite ve yönetimi temsil eden kalıcı bir heykel (2000) ‘Kelkit Barajı’nda Hayatını Kaybedenler’ anısına tasarladığı anıt heykel  (2003)

Çok yönlü sanatçı ulusal ve uluslararası birçok sergiye katıldı, eserleri yine ulusal ve uluslararası birçok koleksiyonlarda yerini aldı.

 
 

Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player